Meny
Meny

Villkor och information

Fri Frakt på order över 999:-*

*Fri Frakt gränsen gäller ej för avtalskunder/ambassadörer


ALLMÄNT


1. Köpvillkoren bör läsas igenom, innan godkännande av en eventuell orderbekräftelse.

2. Standard köpvillkor innehåller de bestämmelser som är gällande för alla avtal, erbjudanden, sälj och leveranser av produkter och service, som ingåtts mellan NDMX och kunden, undantag om
det finns ett skriftligt avtal.

3. Kunden skall acceptera att våra köpvillkor ingår som ett standard avtal. Kunden skall vidare bekräfta och godkänna köpvillkoren, före köp av produkter kan genomföras.

4. Om bedrägeri misstänks förbehåller sig NDMX Sweden AB rätten att häva köpet.

 

ORDERBEKRÄFTELSE

1. Orderbekräftelsen sänds till kundens e-mail. (Om du använder hotmail, vänligen kontrollera din skräppost) 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen. Denna lag bygger på EU-direktiv från 1995 och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt.

Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av NDMX i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll. Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem.

Reservationer

NDMX reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

LAGERSTATUS

1. I lager - Sänds normalt inom 1-3 arbetsdagar eller enligt information på produktsidan (Ej lördag/Söndag) Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning.

2. Slut i lager - Kontakta oss så kollar vi leveranstid eller annat alternativ till produkten



NDMX Sweden AB (NDMX.se) reserverar sig för slutförsäljning, samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida samt fel i lagersaldo. 


LEVERANS

1. Normal leveranstid är 1-5 vardagar beroende på vars i Sverige du håller till. I de fall en vara måste
beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre. Vi återkopplar snarast möjligt med info om just er order och leveranstid beräknas att ta onormalt lång tid.
Eventuella förseningar p.g.a transportör tar vi inte ansvar för. 

2. Vi skickar våra paket främst med DHL & Postnord

3. Ej uthämtade paket debiteras med 500:- 

ÅNGERRÄTT PRIVATPERSON (Gäller ej Företag)

Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljngslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss med obruten förpackning i originalskick. Du står själv för fraktkostnad Tur & Retur.  
Detta regleras när varorna anlänt till oss. Detta gäller ej custom dekaler eller specialbeställningar.

SKADAT GODS

1. När du tar emot ditt paket är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget
vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter. Spara alltid den bekräftelse du får på att
ditt paket är skadat.


FELEXPEDIERADE VAROR

1. Felexpedierade varor byter vi kostnadsfritt ut. Du kontaktar oss och anger vad som blivit fel sedan skickar vi en retursedel åt er. Du returnerar varorna till oss och noterar felen på
retursedeln och så byter vi ut den kostnadsfritt.


BETALNINGSREGLER

1. Alla priser framgår av den gällande orderbekräftelse eller av ett konkreta erbjudanden utarbetat
individuellt mellan kunden och NDMX. Alla priser angivs i SEK och är inkl. moms, om inget
annat är angivet. Vi reserverar oss för ändringar i moms, skatter, avgifter, slutsålda varor,
leveranstid, pris samt tryckfel eller ändringar i kataloger, skriftliga erbjudande och övriga säljmaterial
 
2. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).


BETALNING

1. Betalning sker med SVEA  - Faktura, Delbetalning, Kort (Visa/Mastercard), Banköverföring eller Swish

- Vid direktbanköverföring, kort och Swish blir köpet debiterat direkt.

FÖRETAGSFAKTURA


Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas. Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker. Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank. GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.


Presentkort

1. Presentkort är giltigt 1 år från inköpsdatum

FRAKT

1. Det tillkommer en fraktkostnad på er order. Den normala fraktkostnaden är
79 SEK oavsett storleken och vikten på ditt paket om inte fraktfri gräns uppnåtts.


KONTROLLERA ALLTID

1. Innan du monterar reservdelar så ska du alltid kontrollera att varan passar som avsett.
Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning
för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.


REKLAMATIONSRÄTT

1. Som konsument har man 3 års reklamationsrätt, vilket betyder, att du antingen kan få varan
reparered, utbytt eller avdrag på priset, beroende på situation. Detta gäller naturligtvis om
reklamationen blivit godkänd. Kontakta kundservice för att få undersökt om en evetuell reklamation
är berättigat.

2. Kontaktinformation: Mail: kundtjanst@ndmx.se, tel: 090-317 01


TVIST

1. Vi använder oss utav Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.


RETUR 

1. Vill du byta till en annan vara/produkt? Fyll i formuläret under Returer i menyn. Godkännes returen så betalar du fraktkostnad 149 kronor för vanliga paket, skrymmande paket som ex. plastkit, crosstövlar och däck 199 kronor och Moped/MC med 6000 Sek

2. Vid byte eller retur av varor som levererats på pall får du själv bekosta hela returfrakten,

Var noga med att tydligt ange ditt ordernr, namn, ordernummer, adress och telefonnummer. 


TIDSFRIST

1. Kunden uppmanas att så fort som möjligt besvara brev eller e-mail från NDMX.
Svarstiden bör inte överstiga 24 timmar, om begäran mottas inom 2 arbetsdagar innan helgen.
En eventuellt lång svarstid från kunden, vilket innebär att NDMX  inte kan leverera
beställningen inom den angivna tidsfristen, kan inte läggas NDMX till last, eller föremål för
invändningar, prissänkningar eller liknande. Om inte annat krävs enligt gällande lag.

2. Varje beställning NDMX (NDMX Sweden AB) mottager med undantag force majeure inklusive krig, oroligheter,
naturkatastrofer, strejk och lockouter , brist på förnödenheter, brand, skador på NDMX
utrustningar, våra leverantörers anläggningar eller vid någon annan händelse som hindrar eller
begränsar NDMX (NDMX Sweden AB) förmåga att leverera. Om inte annat krävs enligt gällande lag.
 
3. NDMX (NDMX Sweden AB) har i händelse av force majeure, valet mellan att undvika avtalet eller delar där av eller för att leverera så snart det hinder för vanlig sändning har upphört. NDMX är i fall av force majeure, utan ansvar för eventuella förluster för köparen på grund av bristande utbud. Om inte annat krävs enligt gällande lag.


ÄNDRINGAR I KÖPVILLKOREN

1. NDMX (NDMX Sweden AB) förbehåller sig rätten till, att ändra innehållet av standard köpvillkoren utan
meddelande.

2. Köpvillkoren är gällande för affär mellan NDMX (NDMX Sweden AB) och deras kunder.

3. Ändringar i ovanstående köpvillkor och priser vill bli offentliggjort på NDMX’s hemsida. (NDMX Sweden AB)

NDMX Sweden AB | Sandbackavägen 1 | 903 46 Umeå | kundtjanst@ndmx.se | Tlf.nr. +46 (0) 90 317 01 | Orgnr: 556890-1911